ASIRYS revine în forţă în 2013!

Trebuie să recunoaştem că, din păcate, am neglijat să scriem pe blog în ultimii 2 ani. Am fi avut despre ce să scriem pentru că s-au întâmplat atât de multe, dar pur şi simplu, am fost atât de concentraţi pe activităţi încât scrisul pe blog nu s-a numărat printre priorităţi! În schimb am comunicat activ pe facebook şi am scris sute de pagini de proiecte, rapoarte şi materiale stufoase de diseminare. Anul acesta ne-am propus ca totuşi, să ne orientăm atenţia şi spre blog, şi să scriem cât de mult putem despre subiecte relevante pentru tineri, pentru ONGuri, pentru comunitate.

Ca să vă faceţi o idee despre ce am făcut în perioada 2010-2012, gândiţi-vă că avem o carte de 80 de pagini care rezumă proiectele noastre şi asta fără a include toate schimburile de tineret la care am participat în 2012 (în jur de 18 în Turcia, Armenia, Germania, Moldova, Slovenia, Ungaria, Grecia). 

După Dansez cu implicare, Mesageri împotriva discriminării, Şcoala Nonformală de Antreprenori Sociali, proiecte despre care am tot scris, în ASIRYS a început seria proiectelor naţionale şi internaţionale, găzduite de noi. Dacă ar fi să o luăm de la început, am face multe lucruri cu totul altfel. De exemplu am începe să participăm la cât mai multe proiecte internaţionale, înainte de a organiza unul. Dar despre lecţii învăţate o să vorbim în alte articole! 

Să revenim! După cum v-am spus anul 2012 a fost plin de experienţe internaţionale, din care am învăţaţ multeeee... enorm de multe! Dar 2013 nu se lasă mai prejos pentru că ne propunem să revenim în forţă. 


În 2013 nu doar o să participăm la schimburi de tineret, seminarii şi traininguri în calitate de "sending organization" (partener), ci o să şi implementăm cel puţin 2 proiecte internaţionale la noi în comunitate, spun cel puţin pentru că pregătim alte şase. 

Unul dintre proiectele de anul acesta va fi "The Making of a Young Social Entrepreneurs" - mobilitate pe Leonardo da Vinci (6 mai - 14 iulie) prin care ne propunem să formăm în Italia, 7 tineri ce doresc să devină antreprenori sociali. Aceştia se vor reîntoarce în România şi vor aplica în ASIRYS şi nu numai, ceea ce au învăţat în cooperativele şi întreprinderile sociale din Forli. Al doilea proiect e YouthFotoVideoTek (17-24 iunie 2013), un training destinat lucrătorilor de tineret din 6 ţări, ce îşi propune să le dezvolte acestora abilităţi şi competenţe în arta fotografică şi film, pentru a disemina creativ viitoarele proiecte de tineret. 

Şi cum anul internaţional al ASIRYS va continua, avem 4 proiecte ale partenerilor aprobate, 2 în Turcia, unul în Cipru şi celălalt în Insulele Canare. Aşteptăm încă răspunsuri afirmative şi în plus, pentru că pe 1 februarie e termen limită la Tineret în Acţiune, am semnat acorduri de parteneriat cu mai multe organizaţii, unde sunt activi prietenii noştri, întâlniţi în proiectele din anul anterior. Astfel că în vara lui 2013 vom avea proiecte în ţări precum: Kosovo, Turcia, Armenia, Georgia, Italia, Spania, Grecia, Moldova, Slovacia sau Slovenia.


Se anunţă un an frumos, din acest motiv am lansat o campanie de recrutare pentru noi voluntari. Sperăm ca în perioada ce urmează să creştem numărul de tineri activi şi să dezvoltăm din ce în ce mai multe oportunităţi pentru tinerii din regiunea noastră şi din ţară.

Să ne vedem cu bine, până atunci, vă invităm să aplicaţi AICI, dacă sunteţi interesaţi să deveniţi voluntarii noştri.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani