After trainingul "Youth for more gender equality"

Ce știam despre Georgia înainte de Youth for more gender equality? Auzisem despre conflictele cu Rusia, știam unde e situată și învățasem la geografie capitala Georgiei, Tbilisi. 

Alături de colegii mei Simona și Florin am ajuns în Bakuriani (cu greu), unde am întâlnit  super tineri din Azerbaijan, Turcia, Italia, Grecia, Ucraina și Georgia. Un mix intercultural care ne-a adus împreună și după 10 ore de training intens, în fiecare seară, la discuții despre situația politică din Georgia, discriminarea femeilor în  Azerbaijan, mafia italiană, acceptarea Turciei sau nu în Uniunea Europeană, cauzele colapsului economic din Grecia. Alături de Ieva din Letonia am înțeles fenomenul discriminării femeii sau a bărbaților, am vizionat filmul „678”,  am discutat despre LGBT , am râs cu lacrimi la Theatre Forum  și am învățat să învățăm nu în manieră clasică, ci non-formală. 

La seara interculturală am convins toți participanții că România este o țară care trebuie să fie în topul listei următoarelor destinații de vacanță, iar pălinca noastră a rămas cea mai memorabilă băutură (nimeni n-ar fi crezut că poate fi așa de tare, nici fetele din Ucraina). Am descoperit că avem o grămadă de cuvinte turcești în vocabularul nostru: cazan, rachiu, batic, hai sictir, iar superstiția cu deochiul pare să provină tot de la turci.  


După o zi petrecută  în Tbilisi alături de Misha (voluntar în cadrul asociației gazdă “Merkuri”), impresia generală a fost că mai avem nevoie de o săptămână liberă ca să descoperim orașul. 


După această experiență am rămas cu prieteni minunați, am realizat că schimbarea societății stă în acțiunile noastre viitoare, am vizitat locuri noi și am pus bazele unor parteneriate stabile. 


Youth for more gender eguality a însemnat pentru mine o altă perspectivă asupra drepturilor și libertăților fundamentale vizavi de lumea și cultura islamică.  Am întâlnit oameni speciali, dornici să lupte pentru a schimba lumea de azi, pentru a crea un climat pașnic, echitabil. O experiență unică, cu foarte multe situații plăcute, dar şi mai neplăcute. Florin

Proiectul din Georgia a fost o experiență nouă, deosebit de plăcută pentru mine. Au fost implicate 7 țări în acest proiect, dar de fapt participanții au fost din 9 state (voluntarul din Franța și unul dintre participanții Italiei era din Kazakstan).


Trainerul, o doamnă din Letonia, a fost unul de excepție. Avea o experiență vastă în "meseria " de trainer, experiență dobândită în diverse programe prin diferite țări din Europa și Asia. Modalitatea de expunere a noilor informații, metodele și tehnicile folosite au fost foarte bine alese, astfel încât asimilarea cunoștințelor noi și implicarea participanților a fost una foarte activă.

 
Jocurile de rol folosite,  energizer-urile au fost alese foarte înțelept, le voi putea folosi și eu cu persoanele private de libertate în cadrul programelor educaționale pe care le desfășor.


Locurile pe care le-am văzut au fost deosebite, pline de o încărcătură istorică și culturală de excepție.


În prima zi a trainingului mi se părea imposibil să rețin toate numele "ciudate" și neobișnuite pentru urechea mea de român, apoi în zilele următoare am început să mă familiarizez cu aceste nume, să fac tot mai puține confuzii între numele și posesorii numelor, iar la sfârșitul trainingului, pe când asociam corect fiecare nume cu chipul corespunzător, mi-am dat seama că totul s-a terminat. S-a terminat în Georgia, dar am legat niște prietenii puternice și sper eu, durabile.


Vă iubesc pe toți, prietenii mei dragi din Georgia!
Simona

Participarea la trainingul Youth for more gender eguality a însemnat din start un cumul de  provocări: una a fost să vizitez o țară despre care nu știam mai nimic, alta a fost să comunic exclusiv în limba engleză și uneori rusă (cu localnicii), apoi faptul că urma să mă întâlnesc cu tineri atât de diferiți din țări cu probleme politice, religioase, sociale. Când trag linie rezultă o alegere inspirată.  A fost cel mai bun training la care am participat vreodată, iar Tbilisi este cu siguranță  un oraș pe care îl voi vizita din nou. Laura


Raport realizat de Laura Tencaliuc

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani