Eveniment intercultural TroubleShooters

Schimbul de experienţă Young European TroubleShooters se va desfăşura în perioada 7-13 aprilie 2014. 12 tineri din Germania şi Turcia vor sosi în cadrul SUPER TINERI şi vor participa la activităţi în 4 comunităţi: Tîrgu Frumos, Ruginoasa, Paşcani şi Iaşi.

Şi cum mergem la Iaşi, locul încărcat de istorie, ieri a avut loc o întâlnire de planificare a evenimentului intercultural de la Iaşi. SUPER TINERII: Andreea Creţu, +Nadia Spulber şi Georgiana Nadejde, au generat idei despre cum s-ar putea desfăşura o zi şi o seară interculturală în Iaşi. Mai jos vă prezentăm raportul realizat de Nadia Spulber şi vă invităm să contribuiţi cu idei la procesul de planificare.


M-am întâlnit cu feţele şi am stabilit câteva detalii în privinţa serii multiculturale... însă, eu... precum şi Georgiana, deoarece suntem noi în această asociaţie nu ştim prea bine cum se derulează de obicei activităţile şi am avea nevoie de câteva indicaţii.

Noi trei ne-am decis să ne ocupăm de seara multiculturală de la Iaşi... pentru acea seară ne-am gândit în primul rând la două variante (vom alege care din ele va rămâne, doar dacă vor fi de acord şi participanţii din celelalte ţări).

Locaţia serii multicuturale: în funcţie de această locaţie, vom putea stabili exact activităţile. Noi ne-am gândit la următoarele: într-o sală normală, la locul cazării, sau într-o altă sala de conferinţe... unde activităţile se vor desfăşura într-un mod mai simplu, mai intim, mai interactiv, cu jocuţele... schimb de roluri etc... SAU... într-un local, precum CUIB, unde putem desfăşura mai multe activităţi, însă într-un cadru public, deschis.


Activităţile propuse:


1. Să creăm o scurtă piesa de teatru, sau schimb de roluri... însemnând... fiecare ţară să pregătească un speach prin care să interpreteze cele mai importante momente din istoria României cu cei mai importanţi domnitori, preşedinţi... (ne-am gândit să alegem maxim 3 domnitori ai României... şi să îi prezentăm în primă fază într-un mod mai serios, iar într-o a doua etapă într-un mod mai comic... spre exemplu la Ştefan cel Mare... să spunem că îi plăceau femeile şi să mimăm, exprimăm într-un mod mai comic scenariul. Eventual să apară pe „scenă” câteva fete expresive, îmbrăcate specific acelei perioade, care să se plimbe într-un mod galant şi să flirteze cu “domnitorul”. Fiecare ţară să îşi pregătească scenariul, piesa de teatru, costumele, mişcarea scenică... IAR celelalte ţări să le interpreteze... adică noi, românii, să interpretăm scenariul germanilor sau turcilor, iar ei să interpeteze scenariul nostru sau al celeilalte ţări. Scenariile mă gândeam să fie trimise prin e-mail cu câteva zile înainte de a ajunge ei pentru a avea timp cu toţii să le învăţăm etc. (pentru această activitate, fiecare ţară trebuie să asigure costumele de care va avea nevoie participanţii care vor interpreta piesa). Cele trei interpretări să fie de maximum 15 – 20 de minute şi să fie legate între ele printr-un speach al unui povestitor (am zis să existe un povestitor care să deschidă seara, să o încheie şi să mai intervină din când în când pentru a întreţine atmosfera).


2. O altă activitate la care ne-am gândit, este aceea de a pregăti câte un dans specific fiecărei naţiuni care participă. Noi românii, vom pregăti 3 dansuri scurte: unul german, unul turcesc şi unul românesc. Eu ştiu coregrafii turceşti şi româneşti simple şi le-aş putea învăţa pe fete. Ar mai trebui să căutăm dansuri nemţeşti, dar ne descurcăm, iar ei, la fel... să pregătească 3 dansuri (dacă vor, dacă nu... poate rămâne surpriza noastră). Trebuie să ştim dacă participanţii din celelalte ţări nu sunt inhibaţi şi nu au probleme referitor la activităţile într-un cadru public... trebuie discutat cu ei...


3. O a treia activitate ar fi aceea de a derula filmuleţul specific românesc care deja există de la celelalte proiecte internaţionale (Andreea ştie despre ce este vorba) urmat de un quiz, sau o discuţie liberă despre acesta cu toţi participanţii (se poate derula şi într-o locaţie publică).


4. De pregătit mâncare tradiţională (această activitate nu o putem desfăşura într-un cadru public);
 

5. Joculeţe interactive (le putem desfăşura într-un cadru public, numai dacă nu presupune mişcare, deplasare... cum ar fi acel joculeţ în care participanţii străini trebuie să citească diverse cuvinte în romană).

6. Numai dacă se implică şi alţi voluntari, sau ne mai rămâne nouă timp... ne-am gândit ca fiecare ţară să pregătească un filmuleţ cu tema tradiţie. Spre exemplu, noi să pregătim un filmuleţ despre tradiţiile meşteşugăreşti specifice Paştelui, încondeierea ouălor, etc. Însă, având în vedere că proiectul se derulează în preajma Sărbătorilor Pascale şi este mult de muncă şi la acesta, iar ca şi timp... a mai rămas doar o lună.. şi suntem numai 3 voluntari care trebuie să pregătească tot ceea ce am scris mai sus, nu garantăm că vom pune în aplicare această activitate.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani