#YESRadio

 Participă la #YESRadio! Creează un material video despre Tîrgu Frumos şi poţi merge în Sardinia. Trimite-ne materialele până pe 17 iunie, pe adresa voluntarasirys@gmail.com. (poţi folosi wetransfer sau dropbox).

Evenimentul #YESRadio se adresează tuturor persoanelor pasionate de interviuri, reportaje şi/sau emisiuni. În principiu, se axează pe dezvoltarea, prin practică, a abilitaţilor de mass-media şi are ca obiectiv crearea unor materiale video de promovare a oraşului Târgu Frumos, ce îi va conferi acestuia vizibilitate în plan online.

Obiectivul principal al acestui eveniment este crearea unor filmuleţe de scurt metraj despre Târgu Frumos, prin intermediul cărora persoanele cu vârste cuprinse între 13 şi 30 de ani, să-şi dezvolte abilităţi în domeniul mass-media. Prin intermediul acestui eveniment, vom crea şi dezvolta o echipă cu pasiuni comune, în vederea unei viitoare înfiinţări a unui radio sau emisiuni online în Târgu Frumos.

Durata evenimentului este de o săptămână, până pe 29 mai, timp în care participaţii vor învesti timp, creativitate şi energie în dezvoltarea unui film de scurt metraj. Task-ul se poate realiza individual sau în echipe formate din 2 persoane.


În total, vor fi aleşi 6 câştigători, care vor beneficia de un loc în schimbul de tineri, "YES Radio - Young Europeans Speak up", desfăşurat în Sardinia, Italia, în perioada 22-30 iunie.


Coordonatorul acestui eveniment este Gabriela Cîmpeanu, voluntar ASIRYS, ce a participat în luna mai la vizita de planificare în avans, în Sardinia. 


Mai jos, puteţi afla mai multe informaţii despre schimbul de tineri din Sardinia, de la Gabriela, liderul de grup. 

"La vita e bella!
… Și încă cum! 
Tu câte poți face într-un weekend?
Știi câte poate realiza un #SUPER lider pe parcursul unui APV?
Let’s find out! 


În perioada 8-10 mai, am avut oportunitatea de a participa la întâlnirea liderilor proiectului “YES Radio - Young Europeans Speak Up”, schimb de tineri care se va desfășura în perioada 22-30 iunie pe frumoasa și călduroasa (la propriu și la figurat) insulă Sardinia, din Italia. 


Răsăritul cuceritor al zilei de 8 mai mi-a ținut companie pe durata emoțiilor reflectate de necunoscut, căci a fost pentru prima dată când am călătorit SINGURĂ cu avionul și... pentru prima dată când era să pierd un zbor! Ruta mea a fost București-Roma-Cagliari, dar erau șanse să fie doar București-Roma, până aș fi găsit o soluție, căci primul zbor a avut întârziere și, de la cele 40 de minute de escală... am ajuns la 7 minute, în care a trebuit să mă orientez într-un aeroport în care nu mai fusesem și cu oameni care, se pare, nu vorbeau engleză. Nici eu nu-mi dau seama cum am reușit să trec de passport control și de security atât de repede, însă știu că mi-am făcut înviorarea de dimineață, coborând din avion la 7:43 și ajungând la poarta propice la 7:48, aceasta închizându-se, teoretic, la 7:50. Bineînțeles, am avut o lecție despre ce înseamnă “punctualitatea italiană”, căci și al doilea zbor a avut întârziere și am mai așteptat 15 minute până la îmbarcare. După această experiență, organizatorii proiectului s-au gândit că mi-ar prinde bine, mie și liderului din Estonia, puțină relaxare, fapt pentru care am mers pe plajă pentru câteva ore, până a sosit și liderul din Irlanda. 


O serie de întrebări personale și profesionale, să ne cunoaștem cât de cât, și am trecut la treabă, doar n-am fost trimiși întâmplător! Seara, datorită faptului că ne-am descurcat atât de bine și am avut o varietate de idei pentru planificarea schimbului de tineri, am fost răsplătiți cu cea mai bună pizza din capitala Sardiniei! Te vei bucura și TU de savoarea ei în luna iunie, când mergem împreună în proiect, deci pregătește-ți papilele gustative! După, am luat parte activ la o scurtă dezbatere despre ce am făcut în ziua respectivă, despre cum ne-am împărțit sarcinile viitoare și… somnul cel liniștit și mult așteptat, care ne-a încărcat bateriile pentru a doua zi, ce avea să fie plină de activități, de asemenea.


În ziua de 9 mai, după micul dejun, am fost la sediu și am finisat ultimele detalii. Tot în aceeași zi, am bifat pe listă: vizitarea radioului cu transmisiune online, pentru care vom realiza un show pe parcursul acestui proiect; inspectarea zonei în care vom fi cazați; culturalizarea prin câteva muzee; o mică serie de shopping și… distracția de rămas bun, care a cuprins karaoke, legarea de noi amiciții, ieșiri nocturne prin zonele centrale (am apreciat că locuitorii se întâlnesc după miezul nopții, totul e luminat, și stau și discută, râd, simt că sunt prezenți alături de cineva, de prieteni). 


Pare puțin? Pentru mine a fost totul intens, cu cât am avut mai multe de făcut, și mă bucur că am apucat, de data aceasta, să descopăr mai mult orașul Cagliari, unde, la schimbul de tineri din luna martie, “Art for Social Inclusion: Energize Europe through Positive Participation”, am petrecut doar o zi, cea a evenimentului, care a fost plină de activități.
Să-ți povestesc acum, pe scurt, ce avem de pregătit!


1.    Interviu (video) cu localnicii despre un anumit subiect, care să aibă legătură cu tema proiectului, pe care va trebui să-l alegem toți 7 împreună, căci sunt 6 locuri libere pentru acest schimb de tineri, în caz că ți-a scăpat acest detaliu!
2.    Prezentarea orașului Tîrgu Frumos + a asociației Super Tineri ASIRYS
3.    Organizarea serii culturale în moduri creative și interactive (jocuri/activități/dansuri tradiționale, scurtă prezentare video/ppt, mâncare specifică, quiz etc.)
4.    Listă cu abilitățile participanților și cu rolul fiecăruia în pregătirea pentru schimbul de tineri + alte nevoi

(1)    Și
(2)     vor trebui să se încadreze în 5-10 minute.
(3)    Va avea loc în a6a seară a proiectului, pe 27 iunie
(4)    Trebuie trimisă cu cel puțin o săptămână înainte de plecare


Acești indici îi vom dezvolta, mai pe larg, îndată ce-ți arăți interesul și contactezi asociația, pentru a fi îndrumat spre cumularea a cât mai multor puncte și asigurarea ta în acest #super schimb de tineri a cărui lider sunt mândră să fiu!
De precizat este și faptul că biletele trebuie să se încadreze în suma de 170 euro, pentru a fi decontarea de 100%, în vreme ce cazarea, care va fi la o fostă mănăstire din Mandas, cu o priveliște superbă și cu mult spațiu de desfășurare, și mâncarea sunt acoperite de organizația din Italia.
 

Pe durata acestor 8 zile, vei merge la plajă o după-amiază întreagă (dacă ajungem mai devreme în prima zi, putem merge și atunci); vei cunoaște cel puțin 23 de persoane din alte țări (Estonia, Irlanda, Italia), a căror obiceiuri și culturi le poți aprofunda; vei învăța ce înseamnă și cum poți face reportaje, vei face reportaje; vei afla mai multe despre web radio și vei ajuta la crearea unui show pe această parte; vei asista activ la workshop-uri despre crearea unui format radio, despre metodologia interviurilor și înregistrarea audio, editare; te vei implica în dezbateri despre stereotipuri și modalitățile de interpretare a mesajului; vei profita de ocazia de a afla mai multe despre Erasmus +, și te vei bucura, alături de ceilalți, în ultima zi, de rezultatul extraordinar către care s-au dus toată energia, creativitatea, entuziasmul și munca noastră!!! Să nu mai spun că aceștia sunt doar câțiva itemi de pe desfășurător și că te așteaptă, ne așteaptă, o grămadă de surprize, o experiență de neuitat care, categoric, va ajuta la dezvoltarea personală, și care va duce la lucruri și momente minunate. 

Eu sunt #super nerăbdătoare să lucrăm împreună la dezvoltarea acestui schimb de tineri!!! Tu te-ai gândit cum vrei să te implici, cum vrei sa profiți de această oportunitate? Mobilizează-te acum și asigură-ți locul!


Ciao!
Ne vedem în curând!
Gabriela"

#YESRadio face parte din proiectul „Centrul de Voluntariat Târgu Frumos”, implementat de Asociaţia SUPER TINERI (ASIRYS) şi finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.org, precum şi adresa Fondului ONG: www.fondong.fdsc.ro.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani