Cercul de poezie: Dulci trăiri, versuri, iubiri...

Poezia este unul dintre cele mai profunde și emoționante moduri de a da frâu liber sentimentelor tale, de a-ți exterioriza sufletul și trăirile prin creație și artă. Dar câți dintre noi mai suntem interesați de lirică, poeți și versuri? Fie ele cu rimă sau nu, acestea au puterea de a te scoate din lumea monotonă în care trăiești, construindu-ți scări către un univers nou, inedit, clădit pe creativitate, vis, basm și sentimente sincere. Este de ajuns să citești o strofă și vei simți un mic fior ce se cuibărește în tine, căutându-ți prin stomac și instalându-se pentru a se mări din ce în ce mai mult, devenind asemenea unui trandafir proaspăt înflorit, pasionat de... poezie.

     Cercul de poezie organizat la Asirys a fost ca o gură de apă rece într-o zi caniculară de august. Ce-i drept, nu mai participasem niciodată până acum la o astfel de activitate, însă am fost mereu fermecată de acele grupulețe de oameni ce vorbesc la nesfârșit despre pasiunea lor, fără a se plictisi măcar un moment. Mi-am dorit să experimentez același lucru, să simt ceea ce simt și ei, iar spre bucuria mea, am avut ocazia pentru prima dată să fac parte dintr-un astfel de cerc, conducând discuția. Nu m-am simțit nicio clipă intimidată și nici rușinată, căci poeții îmi sunt ca o familie. Ei înțeleg ceea ce gândesc eu și au abilitatea de a căuta printre cuvinte, găsind sensuri ascunse.


     La eveniment au participat, pentru început, puține persoane. Poate din cauza faptului că scriitorii sunt timizi și deseori retrași, sau pentru că nu au avut șansa să audă de ceea ce s-a organizat, așteptăm și restul visătorilor în versuri care astăzi nu au fost prezenți la următorul Cerc de poezie. Am convingerea că se vor aduna din ce în ce mai mulți tineri pasionați de poezie, astfel încât dezbaterile noastre să fie mult mai ample și să ne împărtășim cu interes ideile și părerile. Atmosfera prietenoasă completată de căldura versurilor îmbie chiar și pe necunoscători la o ceașcă de rime, iar la final, garantat vei lua în serios gândul că trebuie neapărat să te apuci de citit!

   
Indiferent că ești scriitor sau doar cititor, ai ocazia să descoperi noi suflete prin intermediul recitărilor de poezie. Pentru că suntem însetați incurabil de prospețime lirică, niciodată nu ne plictisim să ascultăm și să scriem! Ne împărtășim propria experiență, ne completăm ideile, ne comparăm opiniile și pe nesimțite, construim împreună un cadru perfect pentru o evadare din cotidian, spre magie și mister. La primul cerc, am recunoscut cu toții că a fost o experiență minunată și ne-am simțit mai bine decât ne-am așteptat. Poate datorită faptului că ne leagă dragostea pentru poezie, sau doar noi am reușit să ne apropiem într-un timp atât de scurt, însă nimic nu poate demonstra acest lucru mai bine decât confesiunea unui suflet înfometat de versuri.

     Seara primului Cerc de poezie a reușit să mă poarte pe aripile inocenței, spre un tărâm necunoscut, însă pe care voi avea ocazia să-l explorez mai bine data viitoare. Am căzut de comun acord că vom repeta această întâlnire, și nu numai o dată! Am finalizat cu îmbrățișări călduroase, zâmbete fericite și multă voie bună. Și deși ploaia părea că nu mai contenește, noi am reușit, prin poezie, să transformăm picăturile de ploaie reci și iuți în diamante cu ritm și rimă.



Scris de Ioana Ursache 


Cercul de Poezie face parte din Olimpiada de Evenimente, care este organizată în cadrul Centrului de Voluntariat Tîrgu Frumos, un proiect finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondul ONG în România. Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.org, precum şi adresa Fondului ONG: www.fondong.fdsc.ro.  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani