I-Coach: Primul meu proiect Erasmus Plus

Mă numesc Cosmin Boca şi fac parte din ONG-ul Super tineri, Asirys. Sunt pasionat de youth-working, tenis de masă, haltere şi dezvoltare personală. I-COACH a fost primul meu proiect Erasmus Plus şi prima dată când am călătorit în afara României. Trebuie să menţionez că îmi doream acest lucru demult şi acest proiect mi-a oferit şansa de a-mi îndeplini un vis.

Ei bine, experienţa internaţională a început cu două zile înainte de startul oficial, deoarece autocarul circula doar în anumite date. După o seară în Bari, plină de aventuri, am ajuns în Fasano, unde am fost găzduiţi de unul dintre organizatori. Maseria în care am fost cazaţi era minunată.

Cursurile au început, am descoperit foarte multe metode, mi-am făcut mulţi prieteni, am învăţat într-un timp extrem de scurt, ce presupune să fii un youth-worker. Am avut şi o zi liberă care mi-a plăcut enorm de mult, deoarece am făcut o mini excursie cu bicicletele până pe malul mării şi am avut ocazia să înotăm. Mâncarea a fost extraordianară, iar grădina Maseriei a fost unul din cele mai liniştite locuri şi cele mai potrivite pentru activităţi în aer liber.

Pe o scară de la 1 la 10 cu siguranţă aş da acestui proiect, nota 10. Bazându-mă pe emoţiile pe care le-am simţit pe tot parcursul proiectului, pot spune că a fost extraordinar. A fost asemenea unui curs de dezvoltare personală intens. Datorită faptului că am călătorit, mi-am exersat engleza, mi-am îmbunătăţit abilităţile de socializare şi am încercat să mă adaptez noii culturi.


5 lucruri care mi-au plăcut:
 

1. Am descoperit bucătăria mediteraniană, a fost cea mai bună mâncare pe care am mancat-o în viaţa mea!
2. Membrii Asociaţiei ASAP au fost foarte grijulii ca şi gazde, au adaptat programul în funcţie de cerinţele şi nevoile noastre.
3. Trainerii
4. Cazarea
5. Locaţia, regiunea Puglia e una din cele mai frumoase locuri pe care le-am văzut vreodată.

Înainte de acest proiect am organizat doar câteva activităţi de voluntariat împreună cu prietenii în cadrul centrului de voluntariat ASIRYS, în special activităţi bazate pe sport şi dezvoltare personală. Acest proiect m-a determinat să investesc mai mult în educaţie nonformală şi să devin voluntar activ. Acum sunt unul dintre cei mai activi voluntari ai asociaţiei şi îmi doresc să mă implic în cât mai multe proiecte locale şi internaţionale. 


Scris de Cosmin Boca

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani